Min Energi

Min Energi - FAQ

Olika frågor och svar gällande Min Energi

Inför lanseringen av våra nya version av Min Energi-app och desktop (dator) har vi redan nu sammanställt olika frågor och svar.
Än vet vi inte exakt när lanseringen sker, men vårt mål är att det sker i början på sommaren.

Har har vi samlat frågor och svar. 

Här finns även gällande Användarvillkor för Min Energi, en applikation som är framtagen i samarbete med Bright Energy AB.

Generellt

Kan jag logga in utan Bank-Id?

I dag har de flesta någon form av Bank-Id och vi utvecklar hela tiden med att uppdatera de olika inloggningsvarianterna. Om du eller ditt företag inte kan använda Bank-Id får du inloggningsuppgifter - användarnamn och lösenord. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Appen

Hur kan ni veta vad mitt hem kostar just nu?

Genom den information vi har kring din tidigare förbrukning samt de uppgifter du lämnat gällande ditt hem kan vi skapa väldigt detaljerade uppskattningar kring din förbrukning, kostnad och miljöpåverkan. Detta sker genom Machine Learning och AI.

Kan jag låta fler i familjen logga in i appen?

Du kan enkelt skapa ett 'familjekonto' under Inställningar i menyn. Din partner kan därefter logga in med BankID.

Vad är UV-index?

UV-index är ett värde som visar styrkan av den skadliga delen av solens UV-strålning när den är som starkast. Det är den vanligen mitt på dagen.

Hur skapar ni prognoserna?

Detta sker genom avancerade algoritmer (sk Machine Learning) och tar hänsyn till din tidigare förbrukningsdata tillsammans med annan data (väder, vind m.m) som vi hämtar in och bearbetar.

Hur kan ni veta vad jag förbrukar?

Genom den information vi har kring din tidigare förbrukning samt de uppgifter du lämnat gällande ditt hem kan vi skapa väldigt detaljerade uppskattningar kring din förbrukning, kostnad och miljöpåverkan. Detta sker genom Machine Learning och AI.

 

Har du frågor - kontakta oss via mejl