I Skånska Energis senaste kundundersökning, där jämförelse görs inom energibranschen, blev resultatet för tredje året i rad MVG. Tack, och tack igen kära kunder! <3
Vi får fortsatt stort förtroende hos våra kunder. Under vår senaste kundnöjdhetsundersökning kan vi med stor glädje och tacksamhet konstatera att vi får betyget MVG (Mycket Väl Godkänd). När våra kunder, med ett ord, ska beskriva oss väljer de oftast något av dessa: Bra. Lokalt. Pålitligt. Fungerar. Stabilt.
– Med över 500 genomförda slumpvalda intervjuer har vi fått en bekräftelse på att vi gör mycket rätt, men också inspiration till att bli ännu bättre, säger Skånska Energis marknads- och försäljningschef Karin Holm.
Vi ska fortsätta att förbättras
Så klart vill vi arbeta vidare på det sätt som vi redan gör bra, men vi strävar alltid efter att förbättra vår verksamhet och kommunikation för att ytterligare stärka våra kunders upplevelse av Skånska Energi.
Trots den digitala utvecklingen ser vi en tydlig trend att våra kunder uppskattar att ha en fortsatt nära och personlig dialog med oss via telefon och mejl. Ett nytt önskemål som framkom i undersökningen är att utveckla en chat-funktion med vår kundtjänst på hemsidan. Ett av många bra förslag som vi gärna vill förverkliga.
Att vi är lokala, och även uppfattas som det, gör mig glad, för det är något vi hela tiden vill visa och bevisa. Vi vill stå nära våra kunder och vara en personlig kontakt för dem, fortsätter Karin Holm.
Detta har hänt sedan förra undersökningen
Det senaste ett och halvt året har vi lagt mycket fokus på att skapa bra och relevant innehåll till hemsidan och vår blogg – innehåll som är lokalt, intressant, roligt, ger kunskap, skapar dialog eller bara är trevligt. Och det visar sig ha uppskattats av våra kunder, även hemsidans innehåll får MVG i betyg i kundundersökningen. Med den uppdaterade versionen som vi nyligen har publicerat hoppas vi dessutom att det ska bli ännu enklare och tydligare för våra besökare att ta till sig kunskap och allt vi har att erbjuda inom våra olika verksamhetsområden. Att få så fina betyg är ett fint kvitto på allt arbete vi lagt ner, det bästa man kan få, avslutar Karin Holm.
FAKTA Kundnöjdhetsindex:
- Kundnöjdhetsundersökningen räknar fram ett kundnöjdhetsindex utifrån intervjusvar från tio olika frågeområden: spontan uppfattning om företaget, företagets tillgänglighet, bemötande, kompetens, tydlighet i besked/svar, leveranssäkerhet och hjälp vid störning/avbrott, hemsida, klagomålshantering, fakturaförståelse och prisvärdhet.
- Kundnöjdhetindex beräknas på skalan 0-100. För att få emblemet Mycket Väl Godkänd krävs 75 eller mer.
- De 502 kunder som deltog i undersökningen svarade anonymt och valdes slumpmässigt ur kundregistret.
- Undersökningen utförs av Supportföretaget TMJ Group, specialiserat inom energibranschens samtliga affärsområden.
Några slumpmässigt utvalda citat från undersökningen:
- Allting fungerar som det ska och personalen är alltid lika trevliga.
Skånska Energi har en personlig kundservice, de känns lokala. - Kundbemötandet är toppen. Jag har varit i kontakt med dem i många ärenden, och de är alltid kanonbra.
- Jag tycker att man får ett bra bemötande hos Skånska Energilösningar, och de kommer fort om man har problem med värmepumpen.
- Jag har bott här i 55 år och har alltid varit lika nöjd med Skånska Energi.
- Det är väl närheten som man känner gör Skånska Energi så bra.
- Jag kände att man fick ett förtroende för Skånska Energilösningar direkt vid installationen. Både före och efter har det fungerat väldigt smidigt med värmepumpen.
- Jag uppfattar att det är väldigt bra hos kundservice och hemsidan är toppenbra och smart. Vi är supernöjda kunder.
- Tack för att jag fick vara med och bli intervjuad, en jättetrevlig undersökning, och ha det så gott!
- Jag kan bara säga, att fortsätt som ni gör idag med att ta hand om era kunder.