Skånska Energi har fått emblemet Mycket Väl Godkänd i en stor kundnöjdhetsundersökning för företag i energibranschen. Vi fick MVG även förra gången 2017 och är glada och tacksamma över våra kunders förtroende.
Bra. Tryggt. Pålitligt. Lokalt. Fungerar. Service. Det är några av de ord våra kunder oftast väljer för att beskriva Skånska Energi – när de bara får välja ett. Det visar det färska resultatet i en stor kundnöjdhetsundersökning gjord med ett sextiotal företag i energibranschen. Skånska Energi tilldelas emblemet Mycket Väl Godkänd baserat på uppgifterna från intervjuer med 502 av våra kunder.
– Vi är glada över resultatet och tacksamma för våra kunders förtroende. Vi fick MVG även förra gången undersökningen gjordes 2017. Då som nu är betyget ett kvitto på att vi gör mycket rätt, men också en inspiration för oss att bli ännu bättre, säger Skånska Energis vd Marianne Sernevi.
FAKTA Kundnöjdhetsindex:
- Kundnöjdhetsundersökningen räknar fram ett kundnöjdhetsindex utifrån intervjusvar från tio olika frågeområden: spontan uppfattning om företaget, företagets tillgänglighet, bemötande, kompetens, tydlighet i besked/svar, leveranssäkerhet och hjälp vid störning/avbrott, hemsida, klagomålshantering, fakturaförståelse och prisvärdhet.
- Kundnöjdhetindex beräknas på skalan 0-100. För att få emblemet Mycket Väl Godkänd krävs 75 eller mer.
- De 502 kunder som deltog i undersökningen svarade anonymt och valdes slumpmässigt ur kundregistret.
- Undersökningen utförs av Supportföretaget TMJ Group, specialiserat inom energibranschens samtliga affärsområden.