Vi beklagar att några av våra kunder fått felaktig information om sin elförbrukning i appen. Genom och logga ut ur appen och sedan logga in får du fram de korrekta värdena.
Det har även uppstått problem med inloggningen på Min Energi via dator. Det kan lösas genom att rensa cacheminnet.
Logga ut ur appen om du har felaktig elförbrukning
Först vill vi be dig som ser felaktiga värden i appen så mycket om ursäkt. För att återställa appen ber vi dig att logga ut ur appen för att sedan logga in på nytt. Men denna åtgärd ska dina värden bli korrekta. Så här gör du:
- Öppna appen i mobilen
- Gå till "Mina sidor" - längst till höger. Symbolen är tre streck (kallas ibland för så kallad hamburgare)
- Längst ner på Mina sidor" finns en knapp med texten "Logga ut" Klicka på den.
- Sedan loggar du in igen i appen med ditt BankId
Har du problem att logga in via hemsidan till Min Energi
Det har skett en uppdatering av Min Energi via hemsidan. För vissa har det uppstått ett problem att logga in. Har du stött på detta problem är vårt tips att rensa cachen i din webbläsare. Så här gör du:
För Chrome:
- Klicka på de tre vertikala prickarna längst till höger på menyraden.
- Klicka på Inställningar.
- Välj Integritet och säkerhet.
- Rensa Webbinformation.
- Cookies och andra webbplats- och plugin-data
- Cachade bilder och filer
- Klicka på Rensa data.
- Stäng ner webbläsaren och starta upp den igen.
För Edge:
- Klicka på de tre prickarna längst upp till höger.
- Klicka på Inställningar.
- Klicka på alternativet Välj vad du vill radera under Radera webbdata.
- De alternativ som ska vara markerade är:
- Webbhistorik.
- Cookies.
- Sparad webbplatsdata.
- Klicka på Radera.
- Stäng ner webbläsaren och starta upp den igen.
Om problemet kvarstår efter att du rensat cachen, då vi dig att kontakta oss på kundservice så att vi kan felsöka.